Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

Παίζουμε με τα χρώματα ...στην πράξη!

Αυτή η εβδομάδα ξεκίνησε  και τελείωσε ...χρωματιστά!! Την Δευτέρα ξεκινήσαμε με ένα χρωματιστό παραμύθι , τον Έλμερ. Ο Έλμερ είναι ένα ελεφαντάκι διαφορετικό από τα άλλα, δεν είναι γκρι όπως όλοι οι ελέφαντες αλλά πολύχρωμο!! Αφού συζητήσαμε λίγο για την διαφορετικότητα, είδαμε τα χρώματα που είχε ο Έλμερ και τα κατανομάσαμε. Στη συνέχεια, χρωματίσαμε ένα δικό μας ελεφαντάκι ότι χρώματα θέλαμε! Και κάπως έτσι εισάγαμε τα χρώματα στο πρόγραμμά μας!






Την επόμενη μέρα είπαμε να ασχοληθούμε μ' ένα χρώμα, το κίτρινο. Η προσεγγισή μας στο χρώμα αυτό έγινε μέσα από την Τέχνη  και συγκεκριμένα από το γνωστό πίνακα του Βαν Γκογκ  "Οι Ήλιοι".





Παρατηρήσαμε προσεκτικά τον πίνακα, τον περιγράψαμε, τον σχολιάσαμε, είπαμε τι χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος, τι εποχή μπορεί να ήταν και τέλος ποιο χρώμα κυριαρχεί. Το κίτρινο ήταν η απάντηση όλων και συνεχίσαμε λέγοντας τι άλλο υπάρχει στη φύση κίτρινο . Οι απαντήσεις ήταν πολλές: το λεμόνι, η μπανάνα, τα φύλλα του φθινοπώρου κλπ.





Ακόμη, βρήκαμε στην τάξη διάφορα κίτρινα πράγματα και τα συγκεντρώσαμε σε ένα κουτί. Τέλος, φτιάξαμε τους Ήλιους του Βαν Γκογκ σε κίτρινο χαρτί όπως μπορούσαμε.



Την Τετάρτη ασχοληθήκαμε με τον ίδιο τρόπο με το χρώμα μπλε. Ο πίνακας που δουλέψαμε ήταν "Η έναστρη νύχτα " του Βαν Γκογκ που κυριαρχούσε το μπλε και έιχε και  κίτρινες λεπτομέριες. Μιλήσαμε ακόμη για τις αποχρώσεις του μπλε.



Την Πέμπτη ασχοληθήκαμε με ένα ακόμη βασικό χρώμα : το κόκκινο. Η προσέγγιση του κόκκινου ήταν διαφορετική, διαβάσαμε ένα παραμυθάκι της Παυλίνας Παμπούδη  " Η Κόκκινη Ιστορία".


"Η Κόκκινη Ιστορία " είναι ένα μικρό παραμυθάκι με απλή εικονόγραφιση που παρουσιάζει μια ιστορία που κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα με πολύ έξυπνο τρόπο. Η ηρωίδα είναι η Κατίνα Κοκκινάκη.
 Το βιβλίο αυτό αν και είναι πολύ παλιό το γνώρισα τα τελευταία χρόνια από τη μελοποίηση  που έχει κάνει σ 'αυτό ο συμπατριώτης μου και φίλος Θανάσης Γκαιφύλλιας. Η "Κατίνα Κοκκίνάκη " όπως συνηθίζουν να λένε τα παιδιά, έχει αγαπηθεί απ'ολα τα παιδιά που εχω δουλέψει τα τελευταία χρόνια. Ο ρυθμός του είναι γρήγορος και παιχνιδιάρικος και ο στίχος του σπιρτόζικος!


Τέλος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς μια κόκκινη ιστορία (ομαδικά). Έπεφταν οι ιδέες βροχή..Καταρχήν , βρήκαμε έναν ήρωα τον Νικόλα Κοκκινάκη και δημιουργήσαμε μια ιστορία γύρω του που κυριαρχούσε το κόκκινο. Κάθε παιδί ζωγράφισε μία σελίδα κι εγώ έγραφα τα λόγια, ένα παιδί έκανε το εξώφυλλο και έγραψε τον τίτλο και ένα άλλο το οπισθόφυλλο και έγραψε "ΤΕΛΟΣ". Πριν το κάνουμε βιβλίο και το συρράψουμε αποφασίσαμε να το δέιξουμε στους γονείς κολλώντας τις σελίδες σε ένα κάνσον σαν αφίσα.


 Άλλες δραστηριότητες που κάναμε παράλληλα με αυτές ήταν η γνωριμία με τον υπολογιστή και το λογισμικό Tuxpaint όπου μάθαμε με το ποντίκι να διαλέγουμε τα αγαπημένα μας χρώματα και να ζωγραφίζουμε στον υπολογιστή.




Επίσης, διαβάσαμε το βιβλίο "Το παραμύθι με τα χρώματα", ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι "Κόκκινη Ιστορία" του Θ. Γκαιφύλλια.
Την Παρασκευή ολοκληρώσαμε τα χρώματα με τις μίξεις των χρωμάτων. Αφού μάθαμε τα βασικά χρώματα κίτρινο, μπλε, κόκκινο , συζητήσαμε και για τα άλλα χρώματα που βγαίνουν από τις μίξεις αυτών των χρωμάτων όπως και με την μίξη με το άσπρο και το μαύρο. Για να δούμε στην πράξη πως γίνεται κάθε χρώμα, κάθε παιδί έβαφε την παλάμη του με ένα βασικό χρώμα και στη συνέχεια ένωνε την παλάμη του με ενός άλλου που έιχε άλλο χρώμα και έτσι τα παιδιά βλέπανε ότι δημιουργούνταν ένα νέο χρώμα, όπως το πορτοκαλί, το πράσινο, το μωβ, το ροζ , το γαλάζιο κ.ά.


Τελειώσαμε τα χρώματα με μία χειροτεχνία... το αγαπημένο πολύχρωμο ουράνιο τόξο! Επείδη ήταν και η πρώτη φορά που πιάσαμε ψαλίδι και δεν ήξερα αν όλα τα παιδιά είχαν αυτή τη δεξιότητα, τους έδωσα λουρίδες σε διάφορα χρώματα να κόψουν τετραγωνάκια. Αυτό το έκαναν στις ελεύθερες δραστηριότητες και στις οργανωμένες σε χαρτί που τους έδωσα με ζωγραφισμένο το ουράνιο τόξο, έπρεπε να κολλήσουν ένα χρώμα σε κάθε σειρά. Και ιδού τα αποτελέσματα....




Και έτσι ολοκληρώσαμε τα χρώματα!!



3 σχόλια: